Vanliga frågor från våra gäster

Fråga: Vilken tid är incheckning?

Svar: Vi garanterar incheckning på rummen från kl. 15:00 ankomstdagen
Önskar ni checka in tidigare än kl. 15.00 går detta bra i mån av plats till en kostnad om 150kr/påbörjad timme.

Fråga: Vilken tid är utcheckning?

Svar: Vardag 07.00-10.00, Lördag 08.00-11.00 samt Söndag 08.00-12.00
Ert bagage kan förvaras i bagagerummet
under dagen om ni är här för konferens eller bara vill stanna lite längre.

Fråga: Vart kan jag parkera bilen?

Svar: I anslutning till Orangeriet och logibyggnaden finns vår
privata parkering som gästerna fritt kan disponera.

Fråga: Hur kan jag ta mig till Hesselby Slott med kommunaltrafiken?

Svar:  Ta Gröna linjen mot Hässelby Strand, gå av vid hållplatsen Johannelund. När du kommer upp från tunnelbanan håller du vänster och går längs med spåret ca 50 meter, därefter går en trappa på din högra sida ner till vägen. Fortsätt sedan rakt fram under bron , gå över ett övergångställe och fortsätt ca 10 meter fram till oss.
För exakta tider rekommenderar vi att gå in på sl.se

Fråga: Vilken tid serveras frukosten?

Svar: Vardag kl. 07:00-09:00
Lördag 08.00-10.00
Söndag kl. 08:00-11.00

Fråga: Har ni WiFi?

Svar: Vi har gratis trådlöst Internet i alla lokaler,
hotellrumoch i de allmänna utrymmena.

Fråga: Hur kommer jag i kontakt med Hesselby Slott
om jag kommerefter det att receptionen stängt?

Svar: Om ni kommer sent på kvällen tar vår nattpersonal emot er,
ni når nattpersonalen på 08-445 51 40.

Fråga: Jag har glömt tandborsten, har ni en extra?

Svar: Vi har diverse hygienartiklar till försäljning i receptionen.

Fråga: Kan jag putsa skorna hos er?

Svar: Tyvärr kan vi inte erbjuda skoputsning.

Fråga: Kan jag stryka min skrynkliga skjorta hos er?

Svar: Vi har strykjärn och strykbräda i alla hotellflyglar.

Fråga: Vad kan man göra när man är på Hesselby Slott?

Svar: Vi har sammanställt en hel sida med vad man kan göra
under sin vistelse på Hesselby Slott Läs mer här.